Debat forum

almindelig jul

Fra   :  Michelle

Dato : 2007-12-13
Vist   :  320 gange
Vores jul er som jule er flest. De fleste af vores traditioner er blvet nævnt. Vi spiser ikke noget anderledes end andre, men det sker da at der bliver lavet lidt om på traditionerne uden de store ramaskrig f.eks. det med mandlen blev et år lavet om til et pakkespil og sidste år da jeg skulle ned til kærestens familie og holde jul holdt vi jul hos min familie den 22. Ikke en helt almindelig juleaften for min mor havde besluttet at lave flæskestegen efter en Jamie Oliver opskrift med abrikoser og mos af et eller andet, men klaget blev der ikke. Min lillebror ven kom på beøg og vi brugte hele aftenen på at hygge os og pakke de gaver op vi ikke kunne slæbe med derned. Ellers er der kun de juletraditioner at vi på min mors side af familien samles en eller anden dag som passer de fleste og spiller julebanko. Der har vi allesammen købt ca 2 gaver til ca 20 kr srykket og så spiller vi banko og spiser æbleskiver og drikker gløgg. På min fars side af familien plejede vi da jeg var mindre at tage op til min farmor juleaftensdag og spise frokost (hun boede kun ét hus fra os men nu er hun flyttet i noget mindre og er selvfølgelig også blevet ældre så nu mødes vi bare en gang op til jul hvor dem der er på gave med hinanden får byttet dem og resten af os kommer for at hygge og få gløgg og æbleskiver. Det er også der vi finder ud af hvem der skal lægge hus til den næste julefrokost og hvem der tager hvad med. Men hyggeligt er det da

Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar

Tilbage til kategori "Julen"Debat forum hovedmenu